Akutt Tannlege Oslo Sentrum - Tannverk - Akutthjelp

Akutthjelp - akutt tannlege Oslo

Akutt tannverk - akutthjelp fra tannlege samme dag

De færreste opplever det, men etter en ulykke hvor tenner er skadet, tannverk, tannfraktur eller smerter fra en vond visdomstann, er det nødvendig å søke hjelp hos tannlege. Som regel er årsaken til tannverk et dypt hull(karies) som har skadet nerven, smerter fra en visdomstann som bryter fram eller sitter fast. Også ved periodontitt(tannløsningssykdom) kan tannverk opptre.

Om du skulle være så uheldig å få akutt tannverk skal du kontakte oss med en gang. Vi prioriterer alltid våre egne pasienter først. Akutte problemer kan ofte lindres eller dempes med smertestillende, men det kan være nødvendig med et tannlegebesøk. Hos oss får du den hjelp du trenger, når du trenger den.

En tann kan frakturere(knekke) eller ha et indre fraktur. Det er kanskje de vanligste årsakene til uforutsette tannlegebesøk. Som regel skyldes et fraktur at tannen er svekket i utgangspunktet. Tannen har kanskje en stor amalgamfylling og lite gjenværende tannsubstans, og tyggebelastning fører til fraktur. Smerter kan også opptre når man tygger på noe hardt, f.eks. et korn eller en bringebærstein. Da har det oppstått et brudd i dentin(tannbenet), et indre fraktur. I slike tilfeller kan tannen ofte reddes med en krone.

Unngå akutte problemer ved å gå regelmessig til tannlegen:

Før behandling

Etter behandling

Behandlingen er utført av tannlege Mikkelsen

Send forespørsel
Vi tar kontakt innen en virkedag
*Ved innsending samtykker du til personvernerklæringen
loader
Klinikken
  • Tannlege Mikkelsen anbefales på det varmeste. De har fine, lyse og behagelige lokaler. Ikke minst flinke, hyggelige og alltid smilende tannlege og tannpleiere.

Silje R.

• Flink tannlege! Også sentralt i byen så det er lett å komme seg dit. Anbefales på det sterkeste!

• Moderne, hyggelig og kompetente

Bruk kontaktskjema vårt eller ring oss for å få booket din time nå
Tannlege i Oslo sentrum - Vika - Tannlege Thor Øyvind Mikkelsen Copyright 2014. All right reserved.
Webutvikling: a2n